Στην Α' τάξη συνεχίζουμε ακάθεκτοι να μαθαίνουμε τα γράμματα και να δημιουργούμε!

 

a2

 

a3

 

Το μάθημα της Λαογραφίας στα εκπαιδευτήρια μας κατέχει μια ιδιαίτερη θέση στο πρόγραμμα σπουδών μας. Ο πρωταρχικός στόχος του μαθήματος είναι η γνωριμία των μαθητών με τον λαϊκό πολιτισμό και με τα στοιχεία εκείνα της ελληνικής παράδοσης, η επεξεργασία των οποίων στοχεύει σε μια πολύπλευρη εκπαίδευση.

Μέσα από τον παραδοσιακό χορό και το τραγούδι κατακτούμε έννοιες όπως ο ρυθμός, η συναρμογή, η αρμονία, η κίνηση, ο λόγος, η μελωδία. Η γνωριμία με τα διάφορα είδη της λαϊκής τέχνης και την ποικιλία της έκφρασης από εποχή σε εποχή και από τόπο σε τόπο, θα αποτελέσει την αφόρμηση ώστε τα παιδιά να βρουν τον δικό τους τρόπο έκφρασης και δημιουργίας. Το μάθημα της Λαογραφίας έχει σχεδιαστεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε τρεις κύκλους σπουδών:

Στον πρώτο κύκλο σπουδών που αφορά τις δυο πρώτες τάξεις του δημοτικού, τα παιδιά συζητούν για τις αξίες, τους θεσμούς, τα έθιμα, αναπτύσσουν δεξιότητες με την ενασχόλησή τους με φύλα εργασίας, οξύνουν την κρίση και την παρατηρητικότητα τους, γνωρίζουν τις διάφορες πτυχές της λαϊκής τέχνης και μέσα από τη χειροτεχνία εξασκούν τη λεπτή τους κινητικότητα και αναπτύσσουν δεξιότητες. Παράλληλα εκπαιδεύονται σε χορευτικά κινητικά μοτίβα παραδοσιακών χορών από διαφορετικές περιοχές ης Ελλάδας.

Στον δεύτερο κύκλο σπουδών που αφορά την Τρίτη και Τετάρτη Δημοτικού και σύμφωνα με τη μέθοδο της διαθεματικότητας, το μάθημα γίνεται συνδυαστικά με τα ειδικά διδακτικά αντικείμενα της Φυσικής Αγωγής της Μελέτης περιβάλλοντος, της Μουσικής και του μαθήματος της Τ.Π.Ε. Οι μαθητές γνωρίζουν έθιμα και δρώμενα που πραγματοποιούνται στον κύκλο του χρόνου και της ζωής, μαθαίνουν παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια από διαφορετικά γεωγραφικά διαμερίσματα και ασχολούνται με τις μορφές έκφρασης του γραπτού και προφορικού λαϊκού λόγου.

Στον τρίτο κύκλο σπουδών που αφορά την Ε΄ και ΣΤ΄ το μάθημα σχεδιάστηκε με την μέθοδο του progect. Οι μαθητές ασχολούνται με θέματα που αφορούν την λαϊκή μας παράδοση και τον πολιτισμό μας, προσεγγίζοντάς τα διαθεματικά και σύμφωνα με την αρχή της ομαδοσυνεργατικότητας. Τα θέματα επεξεργάζονται και αναλύονται δίνοντας έτσι την δυνατότατα στους μικρούς μας λαογράφους να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να προβούν σε συσχετισμούς, να ανακαλύψουν συμβολισμούς και να αναπτύξουν τον προφορικό και γραπτό τους λόγο. Παράλληλα προγραμματίζονται επισκέψεις σε Λαογραφικά Μουσεία που έχουν στόχο τόσο τον εμπλουτισμό των γνώσεων όσο και την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. 

 

agglikaΤο μάθημα των Αγγλικών στο σχολείο μας γίνεται βάσει του ωρολογίου προγράμματός μας 4 (τέσσερις) εβδομαδιαίως σε όλα τα επίπεδα, από το Νήπιο μέχρι και την Έκτη Δημοτικού και γίνεται πάντα διαδραστικά, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή αφομοίωση της γνώσης από τα παιδιά. .

Από την Α' Δημοτικού μέχρι και την ΣΤ' Δημοτικού, διδάσκονται αντίστοιχα τα επίπεδα: 

  • Pre-junior (Α' Δημοτικού),
  • Junior A' (Β' Δημοτικού), 
  • Junior B' (Γ' Δημοτικού), 
  • Senior A' (Δ' Δημοτικού), 
  • Senior B' (Ε' Δημοτικού) και 
  • Senior C' (ΣΤ' Δημοτικού). 

Επίσης το σχολείο μας είναι, για πάνω από μία δεκαετία τώρα, πιστοποιημένο εξεταστικό κέντρο του Βρετανικού Πανεπιστημίου του Cambridge και κάθε χρόνο οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις Young Learners, KET και PET που διεξάγονται μέσα στις εγκαταστάσεις του σχολείου μας. Η προετοιμασία για αυτές τις εξετάσεις γίνεται υποχρεωτικά, για όλα τα παιδιά, μέσα στα πλαίσια του προγράμματός τους, αλλά η τελική συμμετοχή είναι προαιρετική. Με αυτό τον τρόπο, αυξάνονται για τα παιδιά οι ευκαιρίες για εξάσκηση της ξένης γλώσσας και τους δίνεται μεγαλύτερο κίνητρο για να προσπαθήσουν περισσότερο. Εξασκούνται επιπλέον σε δεξιότητες που απαιτούν τα σύγχρονα πτυχία (Reading, Writing, Listening και Speaking) και αποκτούν μεγαλύτερη άνεση και αυτοπεποίθηση, πράγμα που βοηθά τη γενικότερη απόδοσή τους. 

golden


Η μουσική παιδεία είναι ύψιστο δείγμα πολιτισμού. Για το λόγο αυτό, το ιδιωτικό δημοτικό σχολείο των Εκπαιδευτηρίων Μάνεση συμπεριλαμβάνει στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα τη Μουσική Αγωγή. Το πρόγραμμα της Μουσικής Αγωγής στα Εκπαιδευτήρια Μάνεση είναι προσαρμοσμένο στις κινητικές, αντιληπτικές, εκφραστικές και επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών, ανάλογα με την ηλικία τους.

instruments

 Στην πρώτες τάξεις του δημοτικού η μουσική προπαιδεία ξεκινά μέσα από ένα σύγχρονο σύστημα Μουσικοκινητικής Αγωγής με τραγούδια, μουσικά παιχνίδια, και κρουστά μουσικά όργανα της ορχήστρας Orff.

  • Τα παιδιά ανακαλύπτουν τα όρια της φωνής τους, διακρίνουν ήχους και μουσικά όργανα (ηχόχρωμα).
  •  Ξεχωρίζουν το τονικό ύψος, τη διάρκεια και την ταχύτητα μέσα από το σώμα τους, ποικίλες ηχοϊστορίες και διαφορετικά παιχνίδια, που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών μας.
  • Φτιάχνουν φωνητικά και ορχηστρικά σύνολα,
  • εκπαιδεύονται στο ρυθμό και τη μελωδία της μουσικής.
  • Δημιουργούν αυτοσχεδιαστικά μουσικές φόρμες.

Κύριο μας μέλημα, λοιπόν, είναι να επιτυγχάνεται η συναισθηματική έκφραση των παιδιών, η χαρά και η επικοινωνία μέσω της μουσικής λεκτική και μη.

Στις επόμενες τάξεις τα παιδιά συνεχίζουν να εκπαιδεύονται ομαδικά προσαρμόζοντας το πρόγραμμα στις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Στις μεγαλύτερες τάξεις εντάσσουμε τη μελόντικα – πιανίκα, ως το μελωδικό όργανο που μετουσιώνει σε ήχο τα όσα γνωρίζουμε, μαθαίνουμε και νιώθουμε για τη μουσική! Παράλληλα χρησιμοποιούμε τους σωλήνες Boomwhackers και δημιουργούμε μικρές ορχήστρες.

Τα παιδιά  συνεχίζουν να μαθαίνουν βασικές μουσικές έννοιες  και ιδιότητες με έναν πολύ ευχάριστο τρόπο. Άλλωστε στο Σχολείο μας το μάθημα της Μουσικής αντιμετωπίζεται εκτός από Τέχνη και σαν Επιστήμη. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν τις βάσεις και να χτίσουν τα θεμέλια ώστε να γίνουν αργότερα καλοί ακροατές μουσικής.

  • Η ενεργητική συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα είναι η βασικότερη προϋπόθεση διεξαγωγής του μαθήματος.
  • Τα επιλεγμένα παιχνίδια προσδίδουν μουσικές γνώσεις στους μαθητές ενώ αυτοί παίζουν.
  • Οι μαθητές συγκεκριμένα διδάσκονται: Σημειογραφία, Ορολογία, Βιογραφία-εργογραφία, Μορφολογία, Φυσική και Μουσική ακουστική, Μουσικοκινητικά παιχνίδια, Χορωδιακό τραγούδι, Ιστορία της μουσικής, Οργανογνωσία-ιστορία των μουσικών οργάνων, Ορχήστρα.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι η βασικότερη αρχή της διδασκαλίας του μαθήματος της μουσικής είναι να γίνεται με τρόπο που θα ψυχαγωγεί τα παιδιά.

(Συγκεκριμένα οι χρωματιστοί μουσικοί σωλήνες είναι μουσικά όργανα τα οποία μπορούν να παιχτούν από όλους ανεξάρτητα με την ηλικία και τις μουσικές τους γνώσεις. Κατασκευάζονται από υψηλής  ποιότητας πλαστικό, είναι τέλεια κουρδισμένοι και αντιστοιχούν σε διαφορετικές νότες, οι οποίες σημειώνονται καθαρά στην ετικέτα τους. Έχουν όλοι ίδια διάμετρο αλλά διαφορετικό μήκος με αποτέλεσμα κάθε σωλήνας να παράγει άλλο ήχο).

 choir

ΧΟΡΩΔΙΑ

ü  Οι μαθητές αξιοποιούν και καλλιεργούν τις δυνατότητες της φωνής τους.

ü  Έχουν, λοιπόν, την ευχαρίστηση της ενασχόλησης με τη μουσική, ενώ ταυτόχρονα επιτελούνται πολλοί παιδαγωγικοί στόχοι.

ü  Μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά χωρίς να προαπαιτούνται γνώσεις μουσικής.

ü  Τα παιδιά παρουσιάζουν το έργο τους σε πολλές εκδηλώσεις του σχολείου.

ü  Το μάθημα επιλογής είναι διαθέσιμο από την Α’ έως τη Δ΄ Δημοτικού, ενώ είναι διαθέσιμο και στα απογευματινά μαθήματα από τη Δ’ έως τη Στ’ Δημοτικού.

ü  Εδώ τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν, με σωστή φωνή και με σωστές αναπνοές, γνωστά τραγούδια του έντεχνου και σχολικού ρεπερτορίου.

ü  Κάθε χρόνο η χορωδία μας συμμετέχει σε πολλές εκδηλώσεις εντός και εκτός σχολείου χαρίζοντας γνώση, εμπειρία και χειροκρότημα στα παιδιά μας!