Η μουσική παιδεία είναι ύψιστο δείγμα πολιτισμού. Για το λόγο αυτό, το ιδιωτικό δημοτικό σχολείο των Εκπαιδευτηρίων Μάνεση συμπεριλαμβάνει στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα τη Μουσική Αγωγή. Το πρόγραμμα της Μουσικής Αγωγής στα Εκπαιδευτήρια Μάνεση είναι προσαρμοσμένο στις κινητικές, αντιληπτικές, εκφραστικές και επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών, ανάλογα με την ηλικία τους.
Στην πρώτες τάξεις του δημοτικού η μουσική προπαιδεία ξεκινά μέσα από ένα σύγχρονο σύστημα Μουσικοκινητικής Αγωγής με τραγούδια, μουσικά παιχνίδια, και κρουστά μουσικά όργανα της ορχήστρας Orff.
- Τα παιδιά ανακαλύπτουν τα όρια της φωνής τους, διακρίνουν ήχους και μουσικά όργανα (ηχόχρωμα).
- Ξεχωρίζουν το τονικό ύψος, τη διάρκεια και την ταχύτητα μέσα από το σώμα τους, ποικίλες ηχοϊστορίες και διαφορετικά παιχνίδια, που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών μας.
- Φτιάχνουν φωνητικά και ορχηστρικά σύνολα,
- εκπαιδεύονται στο ρυθμό και τη μελωδία της μουσικής.
- Δημιουργούν αυτοσχεδιαστικά μουσικές φόρμες.
Κύριο μας μέλημα, λοιπόν, είναι να επιτυγχάνεται η συναισθηματική έκφραση των παιδιών, η χαρά και η επικοινωνία μέσω της μουσικής λεκτική και μη.
Στις επόμενες τάξεις τα παιδιά συνεχίζουν να εκπαιδεύονται ομαδικά προσαρμόζοντας το πρόγραμμα στις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Στις μεγαλύτερες τάξεις εντάσσουμε τη μελόντικα – πιανίκα, ως το μελωδικό όργανο που μετουσιώνει σε ήχο τα όσα γνωρίζουμε, μαθαίνουμε και νιώθουμε για τη μουσική! Παράλληλα χρησιμοποιούμε τους σωλήνες Boomwhackers και δημιουργούμε μικρές ορχήστρες.
Τα παιδιά συνεχίζουν να μαθαίνουν βασικές μουσικές έννοιες και ιδιότητες με έναν πολύ ευχάριστο τρόπο. Άλλωστε στο Σχολείο μας το μάθημα της Μουσικής αντιμετωπίζεται εκτός από Τέχνη και σαν Επιστήμη. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν τις βάσεις και να χτίσουν τα θεμέλια ώστε να γίνουν αργότερα καλοί ακροατές μουσικής.
- Η ενεργητική συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα είναι η βασικότερη προϋπόθεση διεξαγωγής του μαθήματος.
- Τα επιλεγμένα παιχνίδια προσδίδουν μουσικές γνώσεις στους μαθητές ενώ αυτοί παίζουν.
- Οι μαθητές συγκεκριμένα διδάσκονται: Σημειογραφία, Ορολογία, Βιογραφία-εργογραφία, Μορφολογία, Φυσική και Μουσική ακουστική, Μουσικοκινητικά παιχνίδια, Χορωδιακό τραγούδι, Ιστορία της μουσικής, Οργανογνωσία-ιστορία των μουσικών οργάνων, Ορχήστρα.
Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι η βασικότερη αρχή της διδασκαλίας του μαθήματος της μουσικής είναι να γίνεται με τρόπο που θα ψυχαγωγεί τα παιδιά.
(Συγκεκριμένα οι χρωματιστοί μουσικοί σωλήνες είναι μουσικά όργανα τα οποία μπορούν να παιχτούν από όλους ανεξάρτητα με την ηλικία και τις μουσικές τους γνώσεις. Κατασκευάζονται από υψηλής ποιότητας πλαστικό, είναι τέλεια κουρδισμένοι και αντιστοιχούν σε διαφορετικές νότες, οι οποίες σημειώνονται καθαρά στην ετικέτα τους. Έχουν όλοι ίδια διάμετρο αλλά διαφορετικό μήκος με αποτέλεσμα κάθε σωλήνας να παράγει άλλο ήχο).
ΧΟΡΩΔΙΑ
ü Οι μαθητές αξιοποιούν και καλλιεργούν τις δυνατότητες της φωνής τους.
ü Έχουν, λοιπόν, την ευχαρίστηση της ενασχόλησης με τη μουσική, ενώ ταυτόχρονα επιτελούνται πολλοί παιδαγωγικοί στόχοι.
ü Μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά χωρίς να προαπαιτούνται γνώσεις μουσικής.
ü Τα παιδιά παρουσιάζουν το έργο τους σε πολλές εκδηλώσεις του σχολείου.
ü Το μάθημα επιλογής είναι διαθέσιμο από την Α’ έως τη Δ΄ Δημοτικού, ενώ είναι διαθέσιμο και στα απογευματινά μαθήματα από τη Δ’ έως τη Στ’ Δημοτικού.
ü Εδώ τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν, με σωστή φωνή και με σωστές αναπνοές, γνωστά τραγούδια του έντεχνου και σχολικού ρεπερτορίου.
ü Κάθε χρόνο η χορωδία μας συμμετέχει σε πολλές εκδηλώσεις εντός και εκτός σχολείου χαρίζοντας γνώση, εμπειρία και χειροκρότημα στα παιδιά μας!